مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 بهمن 1400 ساعت 10:372022-02-17سياسي

فارس من| بازی با آمار اشتغال بومی ها در پارس جنوبی/ جوانان بوشهر بیکار و سرگردان


یکی از مهمترین اتفاقات در مسیر اشتغال زایی، مصوبه سهم 50 درصدی نیروی بومی در منطقه پارس جنوبی است ولی علی رغم پیگیری های صورت گرفته در دولت های مختلف و پیگیری نمایندگان ادوار مجلس، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، مخاطبان با ثبت سوژه ای با عنوان اشتغال حداکثری جوانان بومی در صنایع پالایشی و پتروشیمی بوشهر در بخش فارس من خواستار پیگیری این موضوع از سوی خبرنگاران فارس شدند.

در توضیح سوژه ثبت شده آمده: وجود پالایشگاه های گاز و مجتمع های عظیم پتروشیمی در جنوب استان بوشهر باعث شده است این استان به پایتخت انرژی کشور لقب گیرد اما بعد از گذشت سالیان متمادی، آلودگی های زیست محیطی، محرومیت و بیکاری بومیان تحصیلکرده و جویای کار تنها عایدی مردم مظلوم و شریف استان بوشهر بوده است.

با وجود اینکه در این استان حدود 9 درصد کل ذخایر گازی جهان و حدود 48 درصد کل ذخایر گاز غنی شده میدان های مستقل کشور وجود دارد و بزرگترین میدان های نفتی محدوده فلات قاره ایران در این استان است و لیکن نرخ بیکاری جوانان بین 18 تا 35 سال در تابستان سال جاری حدود 17.

6 درصد می باشد.

جوانان بوشهر بیکار و سرگردان بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر اکثریت کارمندان و کارگران شاغل در قطب انرژی کشور، غیربومی و بعضاً پروازی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| بازی با آمار اشتغال بومی ها در پارس جنوبی/ جوانان بوشهر بیکار و سرگردان

فارس من| بازی با آمار اشتغال بومی ها در پارس جنوبی/ جوانان بوشهر بیکار و سرگردان